HB D413

March 8, 2017 10:42 am

1/10 modified klasėje startavau 2010 metais  (tai buvo antras mano sezonas off-road varžybose)ir  sugebėjęs tuo metu su 1/10 electrick standart modelių (Team Losi KE XXX 2WD) įsukti geresnį laiką nei geriausias tuo metu modified modelis.

Pirmoji važiuoklė buvo įsigyta iš profesionalaus UK driverio – AE B44.1. Tai dienai dar nelabai buvo iš ko rinktis, o buvo atsižvelgta, žinoma, į kainą ir į galimybę kuo greičiau gauti atsargines dalis. Kadangi dar pats buvau naujokas ir tikrai žinojau, kad lūžių neišvengsiu. Kalbant apie patį modelį, vargti teko nemažai, kadangi tai buvo viena iš pirmųjų versijų, kur amortizatoriai ne tik nedirbdavo, bet jų surinkimas užtrukdavo iki kelių valandų. Kiek žinau dabar tos visos klaidos yra ištaisytos naujoje versijoje, o ir amortizatoriai ne tik storesni, bet ir lengvai surenkami. SU šia važiuoklę važiavau apie 3 varžybas – visose laimėta pirma vieta. Tuo metu dar 1/10 modified klasėje ir nebuvo rimtų konkurentų.

2011 metais startavau su naujai atsiradusiu gamintoju Lietuvoje – Ansmann ir važiuoklę Ansmann X4 TE. Įranga taipogi buvo sudėta tuo metu viena iš rimčiausiu (SpeedPassion Blue Edition ESC ir SP 6,5 V3 variklis, ThunderPower 6000 mAh, 50C LiPo akumai). Važiuoklė turėjo kelias silpnas vietas, kurias pavyko išspręsti tik 3 varžybose. (Viena iš silpniausių vietų buvo naudojami paprasto plastiko difo dantračiai, priekinis schocktoweris ir spuras). Įstačius karboninius dantračius ir pasigaminus aliumininį 5 mm priekinį bokštą bėdos pasibaigė ir modelis važiavo pilnu tempu. Dabar Ansmann yra perpirktas Jamara, o jų jau niekas ir nebegamina (Jamara gamina tik atsargines dalis iki 2015 metų). Gamintojas TeamC tesia Ansmann pradėtą darbą ir yra išleidęs ne vieną šios važiuoklės patobulintą, kur vėl gi yra išprestos prieš tai buvusios klaidos. Kalbant apie pačią važiuoklė ji tuo metu buvo tikrai labai konkurencinga, o ir gerose rankose net nepralenkiama. Todėl su šia važiuokle buvo važiuojami net 2 vasaros ir 2 žiemos sezonai. Atitinkamai visur ir laimėtos metinės įskaitos.

2013 metais 1/10 modified klasėje atsiradus rimtiems konkurentams buvo akivaizdžiai matyti, kad su turima važiuoklę sunkiai pavyksta kovoti dėl pirmų vietų. Posūkiuose modelis nebuvo toks greitas, priekinė modelio dalis (šakės ir jų laikikliai) neatlaikydavo paliginus net ir nedidelės klaidos, o ir modelis iš savęs buvo labai sunkus. Todėl iškart buvo ieškoma naujos važiuoklės. Tuo metu atsiradus galimybei įsigyti Kyosho važiuoklės, net nesuabejojau dėl Kyosho Lazer ZX5 FS2 SP. Žinoma, kaina už vieną plastmasę buvo nemaža, tačiau ta pati plastmasė šį modelį darė labai labai lengvą. Neapsieita ir šioje važiuoklėje be silpnų vietų, tačiau jų buvo tik viena, tai galinio spoilerio laikiklis. Už 10 baksų parsisiustas patobulinimas ištaisė šią silpną vietą ir modelis tapo sunkiai sulaužomas. Važiuoklės valdomumas nuo prieš tai buvusių skyrėsi labai smarkiai, visu pirma jos bėgėjimas buvo nežmoniškas (mažas svoris darė savo). Kitam atrodytų jog čia didelis pliusas, bet man buvo bėda, tai per didelis galinių ratų sukibimas. Tiesiog nesiderino su mano vairavimo stiliumi, tai, kad niekaip nepavykdavo priversti galo slysti. Tai pavyko išspręsti naudojant 5 laipsnių minusinį ratų kampą ir tirštą tepalą galiniuose amortizatoriuose. Visą kitą važiuoklė darė nuostabiai. Daug kas sako, kad ši važiuoklė yra trapi, tačiau, nei vienas iš jų nėra bandęs su ją važiuoti. Šį išpustą burbulą galiu laisvai susprogdinti, kadangi tai netiesa. Tai ką pavyko sulaužyti yra galinis spoilerio laikiklis (originalus, ne patobulintas) ir priekinė šakė (kai buvo bandoma įvažiuoti geresnį ratą nei 1/8 modelis). Labai patiko šios važiuoklės amortizatoriai, nors jie ir susirenka kitaip, nei dauguma, tačiau jų darbas pasakiškas. Sakiau ir sakysiu, kad Kyosho gamina vienus iš geriausių amortizatorių, o būtent šis mazgas yra vienas iš svarbiausių siekiant gerų rezultatų. Vienintelis šios važiuoklės minusas, tai brangus jos išlaikymas. Nors ir apstų dalių Lietuvoje, tačiau jų kaina nedžiugina. Esu toks žmogus, kuris šalina net ir menkiausius klibėjimus, tad ir Kebičius vos sudilusias dalis į naujas. Tokiu būdu neišvengiamai yra leidžiami pinigai naujų dalių įsigijimui, nors ir su truputi padilusiom dalimis galima būtų dar važiuoti ir važiuoti. Iš kitos pusės, atsarginės dalis lyginant su kai kuriomis firmomis nėra pačios brangiausios. Dabar jau nėra galimybės įsigyti Kyosho Lazer ZX5 FS2 SP važiuoklės, kadangi yra išėjusi nauja versija Lazer ZX6. Naujos versijos nesu dar bandęs, tačiau senajai dedu didžiulį pliusą ir jei yra galimybė už gerą kainą ją įsigyti, tikrai rekomenduoju.

2014 sezonui įsibėgėjus įsigijau seniai lauktą HB D413. Šios važiuoklės teko laukti nemažai, kadangi gamintojas vis delsė ją išleisti į rinką, o HB driveris TY su ją buvo jau nuskines ne vieną svarbią pergalę. Galiu pasidžiaugti tuo, kad šias važiuokles pavyko gauti vienam iš pirmųjų – jos dar net nebuvo išleistos į rinką, o pas mane jau buvo 4 naujutėliai vienetai. Tad iškart net negalvodamas čiupau vieną ir parekomendavau draugams. Per savaitę ir neliko kitų 3 važiuoklių – visos išpirktos. Kodėl buvo priimtas toks greitas sprendimas: Patraukli važiuoklės kaina, Didžiausias kalnas atsarginių dalių Lietuvoje, Gera atsarginių dalių kaina ir galimybė jas gauti per 2 savaitės, Skirtingas komponentų išdėstymas, Tepaliniai difai ir begalė kitko.

Pats gamintojas teigia, kad tai viena iš atspariausių ir stipriausių važiuoklių šiuo metu rinkoje. Nepaisant viso šio ji labai greita ir stabili. Tai galiu ir pats patvirtinti. Tikrai jau teko ne vieną stiprų smūgį patirti ir to pasakoje buvo važiuojama toliau. Teko pilnų greičiu kaktomuša pagauti ir estą su TD, iššokusi į ne savo važiuojamą dalį, aš važiavau toliau, estas liko be pusės priekio. Nesakau, kad atsitrenkus į sieną važiuoklė nelūš, tačiau trasoje neteisingai nusileidus ar atsitrenkus į kitą modelį jį važiuos toliau.

Tepaliniai difai paliginus dar ne taip ir seniai pasirodė 1/10 modeliuose ir jų pliusas akivaizdus. Nereikia prieš kiekvienas varžybas sukinėti atsilaisvinančio varžtelio, o ir perrinkinėjant stengtis nepamesti šaratukų. Teko skaityti ir girdėti, jog šaratiniai difai posūkiuose veikia geriau nei tepaliniai – man atvirkščiai, tepaliniai visur yra pranašesni. Tad čia vienas iš šios važiuoklės privalumų.

Skirtingas elektrinių komponentų išdėstymas šiai dienai sutinkamas turbūt tik keliose važiuoklėse. Kalbu apie galimybę naudoti net tik sadle pack akumuliatorius, bet ir short pack. Pats išmėginau abi versijas. Tačiau šiai dienai naudoju short pack išdėstymą. Vien dėl to, kad sutaupoma nemažai svorio, o ir visas svorio centras yra priekyje, kas suteikia lengvą modelio valdomumą, prideda stabilumo ir padaro modelį greitą posūkiuose. Tad tai dar vienas pliusas, kuo gali pasigirti tik vienetai gamintojų.

Tiuningas – šiai važiuoklei jo nėra ir nereikia, kadangi jis visas jau būna sudėtas į modelį, o ir silpnų vietų nėra. Papildomai įsigyti galima tik skirtingo kietumo spyruokles karboninius šakių sustiprinimus (jie naudojami, kai trasa yra labai lygi, siekiant išvengti važiuoklės geometrijos pakitimus). Vietoj tiuningo įsigijau 3 komplektus amortizatorių į kuriuos supiliau skirtingo klampumo tepalus ir dabar tiesiog užtenka per minutę pakeisti amortizatorius, o ne pilti ir tepliotis su tepalais. Paliginimui Kyosho amortizatorių komplektas 1/10 modeliui kainuoja 350 litų, kai HB komplektas 150 lt. Skirtumas labai didelis. O svarbiausia, kad kokybė nuo to nei kiek nenukenčia.

Setup‘as. Jo ieškoti neteko, kadangi pasidariau lygiai tokius pat nustatymus kaip ir 1/8 modelyje. Ir ką jus manote?- važiuoja puikiai. Tai parodo ir paskutinės dvi varžybos. Pirmose varžybose dėl apmaudžios klaidos buvau pralenktas esto, tačiau sekančiose jis net negalėjo manęs pavyti, o ir greičiausias rato laikas buvo įsuktas toks, kad net daugeliui su 1/8 modeliais nepavyko tokio įsukti. Paliginimui, laikas įsuktas su HB D413 (44,737) ir su Kyosho MP9E (44,222). Kaip ne vieną duobę turinčioje Utenos trasoje, tai šiai dienai geriausias 1/10 modelio įsukto rato laikas. Manau Auridos trasoje pavyks ir aplenkti 1/8 modelius.

Šioks toks minusas yra tai, kad naudojat sadle pack akumuliatorius ir turint ilgesnį variklį (550 dydžio), teks nudildinti variklio galinį dangtelį, kadangi variklis remiasi į vairo sistemą. Naudojant short pack akumuliatorių šios bėdos nėra. Kitas minusėlis, bet tuo pačiu ir pliusas, kad naudojamas ne prisukamos prie bokšto amortizatoriaus kepurės, bet užfiksuojamos. Didelio smūgio metu amortizatorius nelūžta, bet iššoka (atsiskiria nuo bokšto). Atgal įdėti trunka vos kelios sekundės. Teko ir pačiam apturėti tokią situaciją, tačiau maršalas greit uždėjo amortizatorių atgal ir aš tęsiau lenktynes. Su tokia sistema yra apsaugomi priekiniai amortizatoriai nuo didelių smūgių.

Pabaigai, galiu drąsiai pasakyti, kad tai viena iš rimčiausiu važiuoklių tinkančių 1/10 modified klasei. Ją ne tik lengvą valdyti, tačiau ir prižiūrėti. Tokios atsparios 1/10 važiuoklės dar neturėjau. Nesu sulaužęs dar nei vienos dalies (tris kartus nusispjaunu ir pabeldžiu į medį J ). Tiems, kas ieškosi 1/10 važiuoklės ir planuoja siekti aukštumu, tai geriausias variantas.

Igoris Vilčinskas


© Aidas Vaičiukynas 2016 - 2019