AKA padangos 1/8 modeliams

September 13, 2017 8:02 am

6 metai, tiek laiko prabėgo nuo pirmos AKA padangų siuntos, nuo pirmų varžybų, kai šio gamintojo padangos buvo uždėtos ant asmeninio modelio. Šiame straipsnyje plačiai papasakosiu apie visus AKA padangų raštus, jų minkštumus, apie Lietuvos trasas ir kur kuris raštas dirba geriausiai. Kalbėsiu apie 1/8 modeliams skirtas padangas, kadangi šiai dienai šis gamintojas siūlo plačiausią asortimentą šiam modelių tipui.

 

AKA IBEAM

Pirmu numeriu nusprendžiau kalbėti apie šio rašto padangą. Tai universaliausias raštas iš visos AKA grupės siūlomu padangų. Universalumas pasižymi tuo, kad šis raštas dirba visose trasose. Nesvarbu ar trasa, dulkėta, šlapia, sausa, padaryta iš molio, ar juodžemio. Šis raštas dirba tiesiog gerai. Teko pastebėti, kad modelis su šiomis padangomis yra labai lengvai valdomas, žinoma, iš posūkio reikia išvažiuoti su greičiu, su šiek tiek daugiau greičio, nei su kitais raštais. Dėl padangos ypatumo (žiūrėti nuotrauką) šis raštas reikalauja slystant spausti greiti – taip modelis ištraukiamas ir nesisuka. IBEAM padangų negalėčiau pavadinti tobulu pasirinkimu, kadangi egzistuoja keli raštai, kurie beveik visose trasose galėtų aplenkti šią padangą. Tai reiškia, kad su IBEAM padangomis įsukti greičiausio rato laiko niekados nepavyks, nepavyks ir važiuoti greičiau. Čia turėsime kone didžiausią stabilumą bei sukibimą. Būtent dėl labai didelio sukibimo ši padanga ir neleidžia greitai posūkyje važiuoti – būtina priversti modelį slysti.  Ši padanga turi vieną minusą, esant šiltam orui, jokiai būdais negalima naudoti SupersSoft minkštumo mišinio, kadangi padanga tiesiog praranda sukibimą su dangą ir akyse sudyla. Esant +15 laipsnių temperatūrai būtina rinktis Soft mišinį, o temperatūrai pakilus virš 20 laipsnių Celsijaus – Medium. SuperSoft mišinys naudojamas temperatūrai žemiau 15 laipsnių. Verta pastebėti, kad ši padanga gerai dorojasi su dulkėmis ar minkštu gruntu (juodžemis, žolė). Užsidėjus šias padangas rekomenduoju pakoreguoti važiuoklės nustatymus, o tiksliau galinių ratų suvertimą, nustatyti šiek tiek didesnį kampą (1,5 – 2,0 laipsniai neigiamas), tai neleis generuoti per daug sukibimo posūkyje ir modelis nesivers ant šono. Šią padangą rekomenduočiau vairuotojams neturintiems daug patirties, ieškantiems stabilumo. Varžybos ne kartą parodė, kad laimi ne greičiausias, o stabiliausias.

 

Sukibimas: 8/10

Stabilumas: 9/10

Dilimas: 8/10

Universalumas: 9/10

Greitis: 7/10

Vidutinis įvertinimas: 8.2/10

 

IBEAM rašto padangos rekomenduoju turėti kiekvienam, kadangi šis raštas dirba visose Lietuvos trasose. Tai turi būti pasirinkimas nr.1 pirmoje kvalifikacijoje, kai reikia kvalifikaciją pravažiuoti stabiliai. Sekančiose kvalifikacijose reikia ieškoti kito rašto – rizikuoti arba nekeisti savo pasirinkimo ir važiuoti stabiliai. Dažnu atveju pats naudojau šias padangas visose kvalifikacijose ir finaluose. Stabilus ratų laikas padėjo laimėti ne vienas ir ne dvi varžybas. Nebūtina būti pačiu greičiausiu. Šis raštas unikalus dar ir tuo, kad geba prisitaikyti prie bet kokio vairavimo stiliaus, trajektorijų ir trasų. Jis tinka bet kam, bet kur ir bet kada.

 

Kaunas: 8/10

Utena: 8/10

Aurida: 8/10

Jakai: 8/10

 

AKA CITYBLOCK

Labai įdomus, universalus raštas. Turime paliginti daug sukibimo, tačiau šis sukibimas generuojamas pirmas 10 – 15 minučių. Vėliau sukibimas šiek tiek sumažėja ir modelis posūkiuose ima greitėti/slysti. Tai tarsi dvi skirtingos padangos viename. Visas šis dalykas atsiranda dėl pirmo sluoksnio padangos nudilimo ir atsidengus antram sluoksniui. Kai kam toks padangos perėjimas nepatinka, tačiau visa tai suprojektuota ne veltui. Padilus padangai šį ima generuoti mažiau sukibimo, dėl ko modelis posūkyje ima greitėti/ slysti. Dėl savo rašto ypatumo ši padanga generuoja didžiausią sukibimą posūkiuose. Kartais šis sukibimas būna per didelis, didesnį sukibimą turinčiose trasose. Šios padangos priekyje dirba tiesiog super, gale dėl per didelio sukibimo pasidaro kartais net per sunku važiuoti, kadangi modelis nesipaišo į kai kuriuos greitus posūkius. Tokiu atveju gale montuojamos IBEAM padangos, o priekyje City Block. Super kombinacija – stabilumas ir kone didžiausias sukibimas garantuotas. IBEAM padanga leidžia galui šiek tik slysti, priekis įkaltas, todėl neprarandamas greitis greitesniuose posūkiuose. Ši padanga labai jautri temperatūrai, todėl svarbu parinkti tinkamą mišinį, kitu atveju po pirmos kvalifikacijos ar finalo gali nelikti pusės padangos.

 

Sukibimas: 9/10

Stabilumas: 9/10

Dilimas: 7/10

Universalumas: 8/10

Greitis: 8/10

Vidutinis įvertinimas: 8.2/10

 

Auridos trasoje šios padangos dirba gerai, momentais gale buna per daug sukibimo ypač  prieš 2×2 tramplynus tenka labai daug stabdyti ir paskui labai greitai greitėtis norint peršokti pirmus du tramplynus. Jei išlysti iš trajektorijos, peršokti tramplynus su 1/8 Buggy Nitro net nepavyks, tiesiog per didelė rizika. Visose kitose Auridos trasos vietose šios padangos pasiteisina. Greičiausio laiko nepavyks įsukti, bet rato įveikimo laikas labai stabilus. Utenos ir Kauno trasose šios padangos labai smarkiai reaguoja su akmenukais trasoje bei žolės lopinėliais. Ypač tais atvejai kai vienas ar keli ratai liečiasi su didesnį sukibimą turinčiais objektais trasoje. Modelis tampa šiek tiek jautrus, galimi apsivertimai. Todėl šiose trasoje reiktų pasirinkti švelnesnę trajektoriją bei švelnesnius nustatymus. Ši padanga nėra skirta agresyviam važiavimui. Jakuose ši padanga dirba tik ten kur nėra guminės dangos. Ant guminės dangos modelis tiesiog verčiasi ant šono.

 

Kaunas: 8/10

Utena: 8/10

Aurida: 8/10

Jakai: 8/10

 

AKA IMPACT

Vidutinio smulkumo raštas, skirtas labiau pažengusiems. Raštas pasižymi mažu dilimu, labiau orientuotas į finalinius važiavimus, kurie trunka 60 minučių. Šis raštas generuoja tolygiausią sukibimą viso dilimo metu. Didelio sukibimo kaip IBEAM ar CITYBLOCK tikėtis iš šio rašto neverta. Aplamai šis raštas skirtas pagrinde tik moliui, sulaistytam moliui bei trasoms turinčias didelį sukibimą.  Teko šį raštą naudoti Auridoje, kai ši buvo laistoma. Rezultatas tiesiog neįtikėtinas – buvo geriausias pasirinkimas. Tačiau jei trasa dulkėta, sausa ir neturi daug sukibimo – modelį valdyti bus per sunku. Raštas posūkyje šiek tiek išduoda slydimo, tačiau tai padeda važiuoti arti vidinių virvių labai greitai. Šios padangos reikalauja šiek tiek agresyvumo, kadangi tampa įmanoma važiuoti toje trasos dalyje, kai su kitomis padangomis to tiesiog neįmanoma ar tiesiog neapsimoka daryti. Jei stebėjote nors vieną važiavimą ant daug sukibimo turinčios trasos, turbūt pastebėjote, kaip ten modeliai įslysta ir išlysta iš posūkio prie pat virvės. Ten būtent ir naudojamos tokios padangos. Gaila tačiau Lietuvoje ne visuomet turime sąlygas turėti didelį sukibimą trasoje, todėl šių padangų naudojimas yra ribotas. Kita vertus, jei modelis yra labai stabilus ir iš savęs generuoja per daug sukibimo (Kyosho), šis raštas naudojamas dažnai. Aplamai kalbant apie Kyosho ir panašaus dizaino modelius, kur važiuoklė beveik niekad neužsineša posūkyje, šis raštas tinkamiausias.

 

Sukibimas: 7/10

Stabilumas: 7/10

Dilimas: 9/10

Universalumas: 7/10

Greitis: 9/10

Vidutinis įvertinimas: 7.8/10

 

Kaip ir minėjau dažniausiai šis raštas naudojamas Auridoje, kai ši yra šlapia t.y. sulaistyta. Kitose trasose, šis raštas generuos per mažai sukibimo, dėl ko bus prarandamos brangios sekundės. Naudoti šio rašto šlapiomis sąlygomis (kai trasa nulyta lietaus) nerekomenduoju – raštas labai greitai užsivelia ir sunkiai išsivalo.

 

Kaunas:7/10

Utena: 7/10

Aurida: 8/10 – sulaistyta 9.5/10

Jakai: 7/10

 

AKA CROSSBRACE

Raštas labai primenantis IBEAM, tačiau generuojantis didesnį šoninį sukibimą. Padanga šiek tiek aštresnė, bent jau pradžioje, pirmas 10 minučių. Vėliau kraštams suapvalėjus, padanga išduoda švelnų valdymą. Šios padangos negalėčiau išskirti kaip labai ypatingos – tiesiog gera. Kaip ir IBEAM, ši padanga dirba visose trasose. Žinoma, tikėtis gero rezultato t.y. greito rato įveikimo laiko nereiktų, padanga labiau orientuota į stabilų važiavimą. Šią padangą rekomenduoju rinktis esant minkštam gruntui, važiuojant per žolę ar juodžemį. Esant trasos paviršiui slydžiam, pavyzdžiui: trasa iš molio ir jos paviršių dengia smulkus dulkių sluoksnis, ši padanga nebus geriausias pasirinkimas. Tačiau jei važiuojame per juodžemį (latvių Kangarnieki) trasa, šis raštas kapsto dangą kone geriausiai. Raštas pasižymi ilgu tarnavimo laiku, todėl su juo treniruotis tiesiog apsimoka finansiškai. Panašiai kaip ir IMPACT, raštas išlaikantis panašias valdymo charakteristikas viso dilimo metu. Galėčiau išskirti pagrindinį šio rašto pliusą, kad skirtumas tarp padangos minkštumų yra juntamas mažiausiai, padanga trasoje elgsis panašiai viso finalo metu (60 minučių ir ilgiau). Šią padangą naudojau Estijoje Baltijos Taurės metu 2015 metais, kai trasa buvo sudaryta iš trijų visiškai skirtingų dangų (kilimo, molio ir juodžemio). Sukibimo turėjau pakankamai visose trasos dalyse, kai su kitais raštais galima buvo važiuoti greičiau tik atitinkamose trasos paviršiuose, tačiau kitose slidinėdavai kaip ant ledo. Todėl turint kelių skirtingų paviršių trasą – pasirinkimas nr.1.

 

Sukibimas: 8/10

Stabilumas: 8/10

Dilimas: 9/10

Universalumas: 7/10

Greitis: 7/10

Vidutinis įvertinimas: 7.8/10

 

Šią padangą naudoju labai retais atvejais: trasos yra šiek tiek šlapesnės, kai smulkus raštas dar labai greitai apsivelia. Esant temperatūrai virš 30 laipsnių, kai kiti raštai dyla per daug greitai. Trasose, kurių paviršius sudarytas iš kelių skirtingų dangų. Treniruotėse šį raštas naudoju beveik visada, kadangi tai leidžia gauti panašias charakteristikas lyginant su kitais raštais, tačiau smarkiai taupant lėšas dėl labai ilgo šios padangos dilimo. Trasose apžėlusiose žole, šis raštas nepakeičiamas.

 

Kaunas:8/10

Utena: 8/10

Aurida: 8/10

Jakai: 8/10

 

AKA GRIDIRON II

Sportiškiausias raštas. Reikia greito rato įveikimo laiko? – geriausias pasirinkimas. Kvalifikacijų be šio rašto tiesiog net neįsivaizduoju. Garantuoju, kad pirmas trejetas, galbūt net ir penketas, varžybose naudos būtent šio rašto padangas. Privalumas ir tas, kad šis raštas dirba visose Lietuvoje esančiose trasose, kai kuriose iš jų geresnio rašto net su žiburiu nerasi – tiesiog geriausias pasirinkimas. Dėl smulkumo šis raštas tinka ir moliui ir dulkėms, kas yra randama visose Lietuvos trasose. Iš kitos pusės, tai labiausiai dylanti padanga. Todėl agresyvus važiavimas ilgame nitro finale gali tapti pražūtingu paskutinėse 10 finalo minutėse. Elektriniuose modeliuose padanga gali būti keičiama kiekvieno finalinio metu, todėl yra išvengiama šios problemos. Rekomenduoju šį raštą naudoti kiek įmanoma šviežesnį t.y. kvalifikacijose ir finaluose naudoti naujus padangų komplektus, tai leis siekti maksimalių rezultatų. Didesnio rango varžybose (Baltijos taurė) kiekvieno finalinio metu rekomenduoju naudoti naujus komplektus. Patikėkite, tai įtakoja labai daug. Nitro finaluose ši padanga nėra geriausias pasirinkimas, nebent yra parenkamas kietesnis mišinys, ypač tai atvejais, kai finalas vyksta ilgiau nei 30 minučių. Aplamai ši padanga yra labai jautri temperatūrai, ir tie patys 5 laipsniai gali labai įtakoti sukibimą bei dilimą. Iki +15 naudojamas tik SuperSoft minkštumas, iki +20 Soft, kartais jau net Medium. Šias padangas naudoju ir šlapiu metu, kai trasa pasidengia nedideliu lietaus kiekiu, kai dar molis nelimpa prie padangų. Tačiau jei turime minkštą gruntą (juodžemis) ar vietas trasoje kur yra betono, plytelių, metalinio sietelio – šias padangas naudoti rizikinga. Rizikinga dėl jų dilimo. Juodžemio atveju, pritrūksta sukibimo su danga, norėtųsi gilesnio protektoriaus.

 

Sukibimas: 9/10

Stabilumas: 9/10

Dilimas: 7/10

Universalumas: 9/10

Greitis: 10/10

Vidutinis įvertinimas: 8.8/10

 

Geromis oro sąlygomis šį raštą naudoju beveik visose Lietuvoje esančiose trasose. Ir tik išskirtiniais atvejais ar ieškant kažko neįprasto leidžiu sau užsimontuoti kito rašto padangas. Auridos ar Jakų trasos, be šių padangų net neįsivaizduoju. Utenoje priklausomai nuo žolės grumstų ir kiekio trasoje šis raštas išlieka pasirinkimu nr.2. Kaune, jei trasoje nėra daug akmenų ir nutrupėjusio molio – pasirinkimas nr.1. Teko išbandyti ir trasas už Lietuvos ribų, kur šis raštas darbavosi tikrai neblogai. Todėl rekomenduoju jį turėti visuomet.

 

Kaunas:9/10

Utena: 9/10

Aurida: 9.5/10

Jakai: 9.5/10

 

AKA ENDURO

2010 metų pasaulio taurėje laimėta pirma vieta. Daugybė pergalių ROAR finaluose. Raštas laimėjęs tikrai daug prizų. Gaila, tačiau Europos ir Amerikos trasos yra labai skirtingos ir šis raštas dirba tik už Atlanto esančiose trasose, kur naudojamas cukraus tirpalas, dyzelis ar alyva trasos paviršiui sulaistyti, trumpiau, kur trasa yra tokia lipni, kad modelio padangos tiesiog limpa prie trasos. Esant tokiam dideliam sukibimui, padangos dyla laba greitai. Aš šias padangas vadinu 60 minučių, tai reiškia, kad jos skirtos 60 minučių finalui sunkiomis sąlygomis. Tokiomis sąlygomis kitos padangos ir kiti raštai tiesiog per daug kaista, dyla, ar yra per slidžios. Lietuvoje šių padangų beveik niekur nenaudoju, kadangi mūsų trasos paviršiai yra tikrai ne jai skirti. Ši padanga sunkiai dorojasi su dulkėmis ar biriu trasos paviršiumi. Jai reikia supresuoto, drėgno ir daug sukibimo turinčio paviršiaus.

 

Sukibimas: 7/10

Stabilumas: 8/10

Dilimas: 9/10

Universalumas: 6/10

Greitis: 8/10

Vidutinis įvertinimas: 7.6/10

 

Šį raštą išbandau kiekvienais metais beveik visose trasose, tik tam, kad galėčiau labiau apie jį papasakoti. Dažniausiai užsidedu treniruočių ar jau nelemiančių kvalifikacijų, finalų metų. Dyla šis raštas paliginti lėtai, o svarbiausia labai tolygiai. Todėl valdymas nesikeičia viso finalo metu, padanga sugeba generuoti vienodą sukibimą. Šis raštas neblogai dirbo 2016 metų Baltijos taurėje Jakuose, kai trasa buvo supresuota lietaus ir drėgna.

 

Kaunas:7/10

Utena: 7/10

Aurida: 8/10

Jakai: 7/10

 

AKA CATAPULT

Nesenai, dar 2016 metai pasirodęs raštas yra tikrai unikalus. Visu pirma joks kitas gamintojas neturi panašaus rašto, o pats raštas atrodo tikrai įdomiai. Šias padangas dar nespėjau išmėginti visose Lietuvoje esančiose trasose, tačiau keliuose iš jų šis raštas dirbo puikiai. Jakai ir Baltijos taurė 2016 metais, elektroje estas su šiomis padangomis rodė geriausią rezultatą. Kvalifikacijose buvo parodytas taip pat geriausias laikas. Todėl mokant laikytis teisingos trajektorijos, šios padangos yra tikrai rimtas pasirinkimas trasai iš molio. Noriu pabrėžti, kad šioms padangoms reikalingas supresuotas, sulaistytas t.y. nebyrantis molis. Šios padangos dirba ir Auridos trasoje, kai ši yra mažai dulkėta. Dėl savo ypatingo rašto, sukibimas posūkiuose itin didelis, tai leidžia važiuoti greitai. Tokioje trasoje kaip Jakuose, kur daug greitų ir lėtų posūkių, šis raštas dirba tiesiog gerai. Tačiau jai trasa ima dulkėti, molis sluoksniuojasi ir byra, padanga praranda savo savybes. Dila padanga labai tolygiai ir lėtai, todėl nėra jokio perėjimo tarp naujos ir padilusios padangos. Šias padangas naudoja ir ilgose finaluose, kur didelis sukibimas.

 

Sukibimas: 8/10

Stabilumas: 8/10

Dilimas: 9/10

Universalumas: 8/10

Greitis: 8/10

Vidutinis įvertinimas: 8.2/10

 

Lietuvoje šias padangas turėti verta dėl Auridos ir Jakų, kitose trasose su jomis važiuoti galima, o tiksliau reiktų dar išmėginti, galbūt jos pasirodys gerai ir ten.

 

Kaunas:?/10

Utena: ?/10

Aurida: 8.5/10

Jakai: 8/10

 

AKA TYPO ir RASP

 

Supresuotas ir sulaistytas molis. Daugiau nieko. Labai smulkus raštas, drąsiai teigčiau, kad raštas skirtas tik kvalifikacijoms ar elektrinių modelių finalams. Daugiau šis raštas tiesiog nepajėgus atlaikyti. Tačiau ką jis daro per tas 10 minučių – stebuklas. Gaila, tačiau Lietuvoje neturime tokių trasų, kur šis raštas atsiskleistų. Teko jį išbandyti Auridos trasoje – per daug dulkių. Sulaistytoje Auridos trasoje šis raštas dirbo tik tose vietose, kur molis buvo labai šlapias ir gerai supresuotas, kitur tiesiog norėjosi didesnio griebimo – gilesnio rašto, nes matydavosi kai padanga prasisuka. Dėl kieto ir išsausėjusio molio ši padanga dyla akyse, net po 5 minučių kvalifikacijos iš rašto gali nieko nelikti. Tačiau kai šiam raštui suteikiamos idealiausios sąlygos – joks kitas raštas neišduoda tokių charakteristikų, todėl jei teks sudalyvauti užsienyje ar Lietuvoje atsirastų tokio lygio trasa, nenustebkite, kad jūsų priešininko vieno rato laikas bus dviem sekundėm geresnis, kadangi pastarasis naudojo tokias padangas.

 

Sukibimas: 9/10

Stabilumas: 9/10

Dilimas: 7/10

Universalumas: 7/10

Greitis: 10/10

Vidutinis įvertinimas: 8.2/10

 

Lietuvoje šias padangas turėti verta dėl Auridos ir Jakų, ypač tais atvejais kai šios trasos yra tinkamai paruoštos t.y. sulaistytos.

 

Kaunas: netinka/10

Utena: netinka/10

Aurida: 8/10

Jakai: 8/10

 

 

 

 

 

 

 

AKA CHAINLINK ir HANDLEBAR


Du raštai sausam moliui be dulkių. Svarbu, kad molis būtų švarus, be akmenų, žolės ir kitų priedų, kurie nėra molis. Reikalingas grynas švarut švarutėlis supresuotas molis, gali būti ir sulaistytas. Idealioje trajektorijoje dažnu atveju pavyksta išgauti šiam raštui reikalingas sąlygas, tačiau tai geba daryti tik didelę patirtį turintys vairuotojai, todėl naujokams šių padangų nepatarčiau naudoti trasose, kur švari tik ideali trajektorija, tiesiog išvažiavus iš trajektorijos modelis bus sunkiai kontroliuojamas. Važiuojant ant tinkamos dangos ar bent jau idealioje trajektorijoje padangos veikia super – posūkiuose galima išgauti tokį greitį, nesiverčiant, kad kitiems raštams apie jį tik pasvajoti. Modelis slysta visais keturiais ratais, bet svarbiausia, kad jis slysta kontroliuojamai, o dar svarbiau, kad tu žinai kaip ši padanga elgsis visuose posūkiuose, tu gali modeli priversti slysti dar prieš posūkį ir vėliau ištraukti jį prie pat virvės, taip nukertant gabalą trasos kurį reiktų įveikti su kitu raštu. Trumpiau šis raštas skirtas rezultatui, labai geram rezultatui siekti. Su šiais raštais dar prieš metus buvo pasiektas Auridos trasos rekordas (žinoma, šiuo metu nepavyktų pasiekti tokių rezultatų, nes Aurodos trasa šiek tiek pasikeitusi), bet tai esmės nekeičia. Teko šį raštą išmėginti ir 2017 metais Jakuose važiuojant idealia trajektorija. Žinoma, trasoje nebuvo geriausios sąlygos – trajektorijoje buvo dulkių ir molio gabalėlių, tačiau vis viena pavyko iškovoti pirmą vietą. Naudojant tokius raštus, modelis turi būti jiems sureguliuotas, didelis suvertimas bei suvedimas tiesiog negalimi, kadangi padanga greit dils. Šios padangos buna tik Soft ir SuperSoft minkštumo, o pats minkščiausias mišinys naudojamas prie +20 laipsnių temperatūros. Dilimas parinkus tinkamus modelio nustatymus nėra didelis, galima būtų išvažiuoti 30 minučių finalą, tačiau vėliau padanga būtų jau netinkama naudojimui.

 

Sukibimas: 7/10

Stabilumas: 9/10

Dilimas: 7/10

Universalumas: 7/10

Greitis: 9/10

Vidutinis įvertinimas: 7.8/10

 

Kadangi padanga sunkiai dorojasi su birias paviršiais, jų neteko išmėginti nei Utenoje nei Kaune, tikiu, kad ten stebuklo nepavyktų pasiekti. Tačiau Auridoje ir Jakuose jos tikrai pasiteisino. Pasiteisino ir ant guminių paviršių Jakuose, kurie užima vis didesnę Jakų trasos dalį. Galbūt šiek tiek norėtųsi didesnio griebimo iš vietos, nes kartais nepavykdavo peršokti tramplynų prieš kuriuos reikėjo labai greitai įsibėgėti. Pakoregavus trajektoriją, šią problemą pavyko išspręsti, tačiau keliuose ratuose praradau laiko, kol suradau tą trajektoriją. Kitam kartui žinant kur ir kaip važiuoti, manau vėl bandysiu šias padangas. Žinoma, jei Jakuose pavyktų turėti idealią trajektoriją be dulkių ir nutrupėjusio molio gabaliukų, galima būtų turėti labai didelį pranašumą. Auridoje naudočiau šias padangas, kai trasos paviršius būtų sulaistytas. Kai trasa sausa, ji šiek tiek per aštri (per daug staigių posūkių), kurie užkaitina padangą ir padidėja šios dilimas. Bet kokiu atveju padanga dirba ir ant sauso Auridos paviršiaus, tik esant sausam Auridos paviršiui, greitai atsiranda nutrupėjusio molio ir dulkių, kas nėra gerai. Auridos trasos ideali trajektorija yra labai siaura, todėl tenka įdėti daug pastangų norint modelį laikyti šioje siauroje linijoje.

 

Kaunas:6/10

Utena: 6/10

Aurida: 9/10

Jakai: 8/10

  

AKA DOUBLEDOWN ir ZIPPS

Sausam ir nedaug byrančiam moliui su nedaug dulkių. Reikia šiek tiek daugiau sukibimo (Aurida, Jakai). Padangos sukurtos nitro modelių finalams ar trasoms tiesiog valgančioms padangas. Padanga unikali tuo, kad raštas ir smulkus ir jo daug. Todėl generuojamas geras sukibimas ir mažas nusidėvėjimas. Verta pabrėžti, kad šias padangas reiktų naudoti minkštesnes nei įprastai, tarkim lauke esant 20 šilumos, reiktų imti dar SuperSoft. Kitu atveju bus per kieta, per daug slydimo. Šią padangą patarčiau naudoti ir tuomet, kai važiuoklės nustatymai yra tokie, kad gali spausti maksimumą, posūkyje laikyti vos ne maksimalų greitį, kai modelis spaudžiant tiesiojoje nelaksto ir yra lengvai valdomas. Padanga nedirbs ant žolės, ant minkšto grunto ar šiek tiek šlapio grunto (greit užsivels). Tačiau esant sausam, sulaistytam su cukrumi, tepalu, dyzeliu ar kita medžiaga trasai, kur paliginus sukibimas geras, ir žinant, kad reikės važiuoti bent jau 45 minutes – pasirinkimas nr. 1. Šias padangas rinkausi naudoti 2017 Baltijos taurėje Latvijoje, kur trasa buvo iš molio ir sulaistyta cukraus tirpalu, lauko temperatūra 30 aukščiau nulio. Elektriniams modeliams šios padangos nėra geriausias pasirinkimas, nebent trasa turės tokį sukibimą, kad padangą tiesiog lips prie trasos arba tais atvejai kai norima sutaupyti pinigėlių ant padangų – padanga tarnaus ilgiau nei kitos.

 

Sukibimas: 8.5/10

Stabilumas: 9/10

Dilimas: 9/10

Universalumas: 8/10

Greitis: 9/10

Vidutinis įvertinimas: 8.7/10

 

Lietuvoje šias padangas bandžiau Jakuose ir Auridoje. Auridoje SuperSoft buvo per kietas prie +10 šilumos (reiktų UltraSoft). Jakuose padanga pasirodė tikrai gerai, žinoma, su GRIDIRON II išeina važiuoti greičiau, tačiau tas pats GRIDIRON neatlaikytų 45 minučių finalo. Todėl nitro modelyje šias padangas iškart montavau dėl pasiruošimo ir šios padangos testavimo. Labiausiai patiko, kaip ši padanga dirba ant guminio Jakų trasos paviršiaus – apversti modelį buvo labai sunku, o sukibimo tikrai netruko. Ant pačio molio, padanga paslysdavo ten, kur molis buvo išbyrėjęs ir turėjo daug dulkių. Kaune ar Utenoje galimas šios padangos praslydimas staigiai bėgėjantis ar peršokimas posūkyje dėl trasoje esančių akmenų, žolės ir kitų objektų. Todėl kartais modelis gali tapti nenuspėjamu.

 

Kaunas:7/10

Utena: 7/10

Aurida: 8.5/10

Jakai: 8.5/10

AKA MOTO

Traktoriaus raštas. Turbūt ir nesunku suprasti kam šis raštas reikalingas. Tačiau aš jo neišskirčiau kaip geriausią raštą purvui ir šlapiam, besiveliančiam gruntui. Šis raštas labiau tinkamas laisvalaikiui, paprastiems pasivažinėjimams bekelėje. Trasoje šis raštas per grubus, generuos per mažai sukibimo per šlapias ar labai purvinas sąlygas trasoje. Aplamai, kalbant apie šlapias oro sąlygas ar trasos paviršių priminančių kiaulių gardą – tokių varžybų tiesiog nebūna, arba metamos visos pastangos trasą išsausinti iki ribos, kad dirbtų smulkesni raštai. Per 6 metus, niekur šio rašto taip ir nepanaudojau, tiesiog prasivežiojau dėžėje, galvodamas, kad ta diena išaus, bet – guma suketėjo beveik iki plastmasės, todėl tiesiog padovanojau padangas laisvalaikiu besimėgaujančiam modeliuotojui. Laisvalaikiui šis raštas geras, tikrai pavargsite kol jį sudilinsite. Žinoma, modelio vibracijos didelės, padangą beveik neįmanoma išbalansuoti arba tenka nemažai plastilino priklijuoti prie ratlankio, kuris greitai nukrenta. Tačiau ką šis raštas daro per birų žvyrą, miško paklotę ar žolę – stebuklas. Turbūt daugiausiai malonumo teikiantis važiavimas su šiomis padangomis, kai visas žvyras, žolė ar kitas paviršius kyla iš po padangos į orą.

 

 

 

 

 

Igoris Vilčinskas


© Aidas Vaičiukynas 2016 - 2024