“Nitro” variklio pridirbimas arba liaudyje vadinama “abkatkė“

May 15, 2018 8:15 am

Jums reikės:

Variklio.

Gamyklinio kuro (Nitrometano kiekis nesvarbu).

Temperatūros matuoklio (pageidautina).

Šildytuvo (feno, pramoninio feno, dujinio šildytuvo).

Žvakės pakaitintojo.
Egzistuoja keletas galimų variklio pridirbimo būdų, dauguma gamintojų dėl paprastumo tiesiog rekomenduoja laisva eiga išdeginti porą bakelių kuro ir važiuoti ramiai pirmus kelis kartus. Žmonės, kurie nori tausoti ir rūpintis savo varikliu galimas kitas, kiek profesionalesnis kelias.
Prieš pradedant:
Įsitikinkite, ar gerai uždėtas, priveržtas ir suteptas oro filtras.
Patikrinkite ar servo mechanizmas sujungtas su variklio karbiuratoriumi ir pastarasis yra uždarytas.
Įsitikinkite, ar variklio karbiuratoriaus reguliavimai yra gamykliniai (žiūrėti variklio instrukcijoje).
Deramai sureguliuokite užvedimo dežę (jeigu naudojate virvutę ar roto-start sistemą – praleiskite šį punktą
Pakraukite žvakės pakaitintoją.
Teorija:

Įdėja yra gana paprasta – dėl variklio konstrukcijos, jo kompresija mažėja varikliui šylant. Varikliukas labiausiai dyla šalto užkūrimo metu, kuomet jis stringa viršutiniame kompresijos taške. Dėl didelės mechaninės trinties labai kenčia švaistiklio įvorė ir alkūninio veleno pirštas, ko pasekoje šie elementai greitai sudyla. Norint to išvengti, rekomenduojama variklį pašildyti iki jo darbinės temperatūros, prieš kiekvieną užvedimą – iki 90-100 laipsnių.
Eiga:

  1. Nustatykite variklio smagratį į apatinį kompresijos tašką (bus lengviau užvesti).
  2. Pašildykite variklį iki jo darbinės temperatūros – 90-100 laipsnių. Su pramoniniu fenu šildykite variklio aušinimo galvutę iš mažo atstumo, su dujiniu šildytuvu darykite tą patį, tik nenukreipkite liepsnos į išmetimo vamzdžio spyruoklę, atenos laikiklį ir panašias detales.
  3. Prasukite variklį užkimšę išmetimo vamzdį pirštu, kad kuras iš bako atitekėtų į variklį.
  4. Uždėkite pakaitintuvą ir užveskite variklį.
  5. Gamykliniai nustatymai dažniausiai būna perriebūs, todėl natūralu, jog variklis gali spjaudytis tepalu (nukreipkit išmetimo vamzdį nuo savęs).
  6. Nuolat stebėkite variklio temperatūrą ir neleiskite jai nukristi žemiau 90 laipsnių.
  7. Leiskite varikliui dirbti laisva eiga apie 4-5 minutes ir užgesinkite jį (www.rc-cars.lt straipsniai variklio gesinimas).
  8. Būtinai iškart po užgesinimo pasukite smagratį į žemiausią kompresijos tašką.
  9. Leiskite varikliui ataušti iki temperatūros, šiek tiek didesnės už lauko temperatūrą
  • Pakartokite 2-9 punktus 5-6 kartus.
  • Galite pradėti važinėtis, bet nenaudokite daugiau nei 50 procentų akseleratoriaus važiuojant pirmus 2-4 kuro bakelius.
  • Galima šiek tiek reguliuoti variklį galingumui, tačiau varikliui privalu dirbti riebesniu režimu. Variklis pilnai prisidirbs tik nuvažiavęs 2-4 litrus kuro, tik tuomet galima jį reguliuoti visam galingumui išgauti.

Galima vadovautis ir įprastu principu – tiesiog užkurti šaltą variklį ir palikti jį dirbti pakeltą ant stovelio kuriam laikui, bet jeigu norite, kad jūsų variklis ilgiau tarnautu – naudokite aukščiau aprašytą būdą.

 

Nepamirškite:

Vadovaukitės sveika nuovuoka (klausa) reguliuodami variklį.
Optimali variklio temperatūra skiriasi nuo variklio sudilimo, gamintojo ir kitų faktorių, bet niekad neturėtų viršyti 140 laipsnių. Optimalu 100-120 intervale.
Melsvas dūmas iš išmetimo vamzdžio turi būti regimas visada.
Reguliariai aptarnaukite oro filtrą – rekomenduotina jį pakeisti ir sutepti tepalu.


© Aidas Vaičiukynas 2016 - 2024