May 15, 2018 8:14 am
Daug kam kyla klausimas: “kaip užgesinti automodelio vidaus degimo variklį?”. Esu bandęs įvairius būdus, tad parašysiu savo nuomone:
Gesinti uždarant oro paėmimą. Tai fiziškai yra sunku padaryti, o jei nuiminėsi apdulkėjusi filtrą, gali pakliūti nesvarumų į variklį, kurie yra didžiausi variklio “žudikai”. Išvada – nesąmonė !
Kai kas siūlo tai daryti radijo aparatūros pagalba. Neva paspaudi gesinimo mygtuką arba pasuki “gazo trimerį” ir modelis užgesta. Dar nemačiau valdymo pulto su gesinimo mygtuku. Jei aparatūra ir karbiuratorius sureguliuoti teisingai, su trimeriu taip pat to nepadarysite, “karbo” laisvų apsukų reguliavimo varžtas to padaryti neleis. Išvada – absurdas !
Gesinti užspaudžiant kuro žarnelę galima prieš padedant modelį į lentyną. Tokiu būdu variklyje liks minimalus kuro ir jo priedų (nitrometano, ricinos ir t.t.) kiekis, kuris ilgai stovint naudos varikliui neduoda. Tačiau taip gesinant reikia laikyti paspaudus “stabdį”, kad varikliukas “neužsigazuotu” per daug (nuo per lieso kuro ir oro mišinio labai kyla variklio apsisukimai). Gali nutrūkti švaistiklis.
Uždengiant duslintuvo išmetimo angą, gesinti galima. Yra pavojus prisidaryti “baronkų” ant pirštų (nusideginti), nebent duslintuvas plastikinis arba gesinsite su kokiu nors daiktu.
Stabdyti smagratį, manau vienas sveikiausiu būdų, varikliui nesukeliama jokio “streso”. Aš tai darau staigiai prispausdamas pirštą prie smagračio per skylę modelio dugne. Atsargiai nesusižeiskite pirštų ! Jei taip gesinsite variklį, darykite tai staigiu judesiu, kad smagratis nenutrintu piršto, arba gesinkite su bato pado kampu, plastikine atsuktuvo rankena ar kitu daiktu. Pas “monstrus ” tai padaryti sunkiau, ten sunku pasiekti smagratį.
P.S. Aš dažniausia naudoju paskutinį būdą.