Kėbulo dažymas

May 15, 2018 8:55 am

Prieš dažant kėbulą , jį būtina nuriebalinti (atminkite, kad dažosi iš vidinės pusės). Šiai procedūrai geriausiai tinka indų ploviklis. Išdžiovinę kėbulą, įsitikinkite, kad ant jo neliko išdžiuvusių lašelių pėdsakų, nudažius jie gali matytis. Jei jų yra, arba kėbulą perplaukite, arba išvalykite sausu, minkštu skudurėliu.   Iškirpti kėbulą galite ir prieš ir po dažymo. Patyrę modeliuotojai dažniausia […]

Vidaus degimo varikliai

May 14, 2018 9:25 am

Automobilių, lėktuvų bei sraigtasparnių modeliai gali būti varomi ir vidaus degimo varikliais. Savo konstrukcija šie varikliai yra gana primityvūs, tačiau jiems naudojamos tiksliai pagamintos detalės. Kaip ir visi vidaus degimo varikliai, taip ir modelių varikliai dirba degindami kuro ir oro mišinį ir paversdami degimo energiją mechaniniu sukimo momentu. Kurui ir orui maišyti variklyje reikalingas karbiuratorius […]

Servo mechanizmai

May 14, 2018 9:20 am

Modeliuotojo komandos radijo valdymo įranga yra paverčiamos signalu, o modelyje esantis imtuvas, signalą perduoda į servomechanizmus – kompaktiškus elektra varomus mechanizmus, vėl paverčiančius elektos signalą mechanine energija, pasukančia ratus, eleronus ar kitus vairus norima kryptimi.   Servomechanizmai paprastai turi kelis pagrindinius parametrus – sukimosi greitį, jėgą bei masę. Vadovaujantis būtent šiais duomenimis modeliuotojai pasirenka reikiamą […]

Valdymo įranga

May 14, 2018 9:19 am

Radijo bangų valdymo įranga yra skirta perduoti žmogaus užduodamas komandas, paverstas elektriniu signalu radijo ryšiu. Valdymo įrangos paprastai būna proporcinės, tačiau išimtiniais atvejais būna ir diskretinės. Normaliai, proporcinė radijo valdymo įranga žmogaus nurodytą signalą, pvz „pasukti vairą“ perduoda proporcingai – t.y. kiek pasukamas vairas, tiek pasukami ir modelio ratai. Tačiau itin pigiems modeliams gali būti […]

Elektros variklis – brushless arba brushed

May 14, 2018 9:18 am

Automodeliai paprastai būna varomi elektra arba vidaus degimo varikliais. Paprasčiausi elektriniai varikliai būna kolektoriniai – jie yra pigiausi, tačiau yra greitai dylantys. Išoriškai juos gana lengva atskirti iš pagrindinio bruožo – variklis prie greičio valdiklio yra pajungtas tik 2 laidais. Tokiems varikliams valdyti reikalingi paprasčiausi ir pigiausi greičio reguliatoriai. Reiktų pabrėžti, kad šepeteliniai varikliai labai […]


© Aidas Vaičiukynas 2016 - 2022